Jumaat, 24 Disember 2010

AKU NIE btol @ x:pakai kopiah tapi tak sembahyang

sesuatu yang mengilerkan
apa itu
nie aku nak citer satu kisah

  •  satu rumpun
  •  satu jiwa 
  • satu malaysia


pelik bunyinya:

apa taknya pakai kepiah tapi tak sembahyang
cerita ini bermula pada satu hari yang mendung lagi kelabu
aku pergi ke stadium
biasalah peminat bola macam bro abc nie mn boleh lepas tengok bola
sejak kecil lagi aku dibesarkan dengan main bola
aku pon menjejakan kaki aku ke stadium
almak lupa nak habag stadium mn
stadium bukit jalil untuk perlawanan akhir  malaysia lawan indon
macam biasa lah aku pakaian perh kalah pemain  real madrid oiii
 siap dengan  jersi harimau malaya lagi hahah
tapi aku g pakai songkok
nak tunjukan semanagt melayu
aku pon masuk stadium
skali laungan ombak yang besar dari penjuru barat stadiun ke timur hingga selatan
tapi macam biasa lah belah utara
kosong untuk vip
takan vip nak buat ombak plakkan
hahah lawak giler
sebelum akumasuk aku dengar launganazan berkumandang
aku jadi gelisah dan serba salah nak g masjid ker atau terus masuk stadium
aku membut keputusan untuk masuk stadium
oklah
past tue aku mula tak senang duduk
pikir sembahyang dulu baru bola
bro abc[BAJU KUNING] ngan rakanya[BAJU MERAH] yang telah insaf
aisssh tak bleh jadi nie
aku kena g smayang dulu
aku pon mengorak langkah ke surau stadium
perhhhh kosong nya
wesel dibunyikan permainan mula aku denagn pantas  g tengok bola
 tapi tak sembahayang lagi
dengan leka nya aku duduk tengok bola
wesel penamat  dibunyikan
syukur  kita punya team menang
aku pon terlupa aku x smayang lagi

giler:
           pakai kopiah tapi tak sembahyang

 nasib baik aku duduk kat depan stadium astro ja hari tue
hahahahah boleh ajak abi aku sembahyang berjemaah

kat umah tengok bola tak puas tapi boleh sembahyang berjemaah
klau pi stadium

  1. boleh nampak botol arak lah
  2. orang tak sembahyanglah
  3. tak tutup auratlah
  4. rambut bercalour la
  5. orang merokok lah
  6. dengar caci maki orang lah
  7. dan paling penting nampak orang baling botol  dalam padang


idea hamasah jangan kita buat  semua ini berdosa
renungan saja yek?

jadi sebelum kita buat apa apa kita kena pikir kebaikkan da keburukannya juga
hindarilah diri kita dari semua perbuatan dosa yek
....................................................................................................................................................

Tiada ulasan:

Catat Ulasan