Jumaat, 28 Januari 2011

THE jom SoLaT kat masjid

satu permulaan tahun baru
halamak dah masuk umur  tua dah
yang paling bro ali baba x suka dah boleh  tengok yang biru2 tue.dah cukup umurlah katakan hahahah
mintak simpang lah kan
ari nie  bro abc ada satu  citer lawak paling terbaik punya
gambar hari jumaat akhir kat maktab da
ari nie dah hari jumaat
............................................................................................................................
haha aku pie masjid macam biasa lah masjid a"ala
pakai pon macam biasa lah jubah putih
ikut sunah rasulullah s.a.w.
aku nak citer nie

halamak aku g sembahyang jumaat lahkan
pukoi 1
aku pie rempit dgn moto kak aku alah moto ego"s calour hitam
sampai masjid orang dah azan da
aku pon masuklah masjid
perhhh aku masuk kaki kanan tiba 2 aku berenti
alamak ada pakcik smbahyang lah depan pintu
terpaksalah aku tunggu depan pintu tue
past tue
aku jalan terus ja sampai dapat tempat kat dalam masjid
past tue sembahyanglah thyatul masjid
past tue niat ikhtikaf
alhamdulillah...
halamak mengantuk giler dengar  kotbah  pasai pendidikan anak anak
tok imam pon baca satu nada ja lagilah mengantuk
past tue
sembahyang jumaat...lepas habih baca doa
semua orang tuggu bapak lagi lari balik rumah lah peryt dah meragam.
nak makan ....halamak hujan pulak dah
aku pon dengan langkah seribu
terus lari kat motolah....lepas tue aku terus cuba start mota tak boleh start....alamak rosak ka
hujan dah makin lebat nie
aku pon cuba lagi
kalihpunya kalih kawan aku fitry mai kat aku dya tolong satart moto aku
dengan kuasa allah boleh
aku seronok gilar tanpa pikir panjang aku ajak dya naik skali jaln rumah dya satu jalan dgn rumah aku.nak ucap terma kasih kat dya btolong start moto aku....
past tue
aku balik terus ke rumah


sampai ja rumah aku kasi tau lah abi dengan ummi bro abc
depa kata mungkin itu ujian allah nak bagi kat aku kot
aku pikir jugak macam tue
kita ambik pengajaran ja lah kan

jadi masalah moto @ yang lain tak halang kita ke masjid
jadi iea hamasah nya jom pie solat kat  masjid dapat berjemaah dapat
27 harakat pahala wow banyak tue

Tiada ulasan:

Catat Ulasan